EMAIL MARKETING
Email marketing is een vorm van online marketing.Het is gemakkelijk om te vergeten dat klanten mensen zijn met sympathieën en antipathieën (niet alleen leads). Met email marketing moet u letten op het aantal af en aanmeldingen. Dat is de snelle manier om te bepalen of uw e-mail boeiend was of niet. Gebruik waar van toepassing welke personalisatie u tot uw beschikking heeft (bijvoorbeeld: voornaam).
Als u het naar een hoger niveau wilt tillen en het sentiment van abonnees wilt meten, kunt u feedback genereren door een eenvoudige regel toe te voegen die ‘Voelde u deze e-mail nuttig?’ In uw voettekst die abonnees naar een enquête leidt. Houd het kort en beknopt echter; je bent niet achter Oorlog en Vrede aan.Als een enquête teveel betrokkenheid lijkt, bekijk dan deze leuke widget. Je weet maar nooit, deze feedback genereert misschien het volgende idee dat je e-mailprogramma naar een hoger niveau tilt.
Omdat we in het tijdperk van internet leven, kan het kiezen van de juiste marketingstrategie behoorlijk moeilijk zijn als je niet weet wat je echt aan het doen bent. Momenteel omvatten enkele van de meest populaire internetmarketingstrategieën zoekmachineoptimalisatie, sociale media marketing, backlinks, contentmarketing, branding, conversie-optimalisatie en e-mailmarketing. Voor degenen die niet weten, e-mailmarketing is een van de oudste strategieën om contact te leggen met huidige en potentiële klanten om uw producten en services te verkopen.Vanwege de ouderdom en het sociale stigma dat door spamberichten door de tijd heen is gecreëerd, hebben sommige bedrijven en marketingbureaus het idee van e-mailmarketing opgegeven. Desalniettemin werkt het nog steeds, en dankzij een infographic die is gemaakt door de goede mensen van Website Builder, weten we waarom en in welke mate. Na het lezen van dit artikel zul je leren waarom bedrijven en bureaus die hebben besloten om deze strategie niet te gebruiken als onderdeel van hun internet marketingcampagnes een grote fout maken.
Optimaliseer uw e-mails voor meer effectiviteit
Het is belangrijk om gebruik te maken van de diensten van een zeer ervaren SEO-expert om uw e-mails te optimaliseren. Dit moet gebeuren door uw klanten te segmenteren, inclusief de nodige links naar relevante pagina’s, waardoor u zich gemakkelijk kunt afmelden, spamtechnieken kunt vermijden, de tekst kort kunt houden en gemakkelijk kunt scannen en uw e-mails kunt testen voordat u ze verzendt. Je moet je klanten ook ruimte geven en vermijden ze te bombarderen met te veel promotionele e-mails en niet te veel vertrouwen op automatisering. Uw e-mails moeten ook worden geoptimaliseerd voor mobiel nu de meeste internetgebruikers kleine schermen gebruiken.
Een e-mailmarketingcampagne kan het lot van uw worstelende onderneming gemakkelijk veranderen. Het is een kosteneffectieve promotiestrategie die u helpt de juiste klanten te bereiken. Wanneer u professioneel werk doet, verhoogt e-mail de conversie op uw bedrijfswebsite en vergroot u de betrokkenheid en bouwt u uw merk op in uw niche. Het is de meest veelzijdige marketingtool die een internet marketeer tegenwoordig kan vinden.