Online marketing is een trend. Dit is de basis voor een succesvolle (web) onderneming. Potentiële klanten verwachten steeds meer zoals op hun mobiel een website kunnen bezoeken, reservering kunnen maken en online betalen. Maar hoe zorg je ervoor dat ik website voldoet aan al deze verwachtingen? In deze blog geven tips en trucs over hoe u ervoor kan zorgen dat u marktleider wordt op het gebied van online marketing.
Gebruikers ervaring
Het ontwikkelen van een website is de klant ervaring belangrijk.De internetgebruikers van vandaag geavanceerder dan ooit en zijn ze gewend aan een handige en gemakkelijke online-ervaring, dus als een website dat niet kan bieden, zullen ze ergens anders heen gaan en gaan.Dit wil je natuurlijk voorkomen.
Maar hoe kunt u de gebruikerservaring verbeteren? Welnu, er zijn meerdere stappen die u kunt nemen. Ten eerste moet je als ontwerpbureau ervoor zorgen dat elk ontwerpelement een duidelijk doel heeft en het bladeren op de website aangenamer maakt en tegelijkertijd het merk op de juiste manier positioneert. Andere aandachtspunten zijn het navigatiegemak, de snelheid van de website en duidelijke en boeiende call-to-actions die de gebruiker op een natuurlijke manier leiden naar waar hij moet zijn. Vergeet niet dat meer dan de helft van de internetgebruikers in 2019 een mobiel apparaat gebruikt, dus al uw ontwerpinspanningen moeten een mobiel-eerst benadering hebben.
Website lay-out
De Kleur en lay-out spelen een belangrijke rol bij het overhalen van een klant. In webdesign beïnvloeden kleuren waar we naar kijken, wat we klikken en hoe we elementen op een website interpreteren. Dus als webdesigner is het belangrijk om te begrijpen hoe kleuren werken en hoe ze hun kracht kunnen gebruiken.
Je bent waarschijnlijk al op de hoogte van een basiskleurenpsychologie, zoals rood wat gevaar in de westerse cultuur betekent, maar hoe we kleuren begrijpen, is nog steeds grotendeels subjectief. Mensen hebben persoonlijke voorkeuren als het gaat om kleur, meestal beïnvloed door onze opvoeding, ervaringen en evenementen en culturele achtergrond. Toch zijn er enkele algemene algemeenheden en patronen rond hoe mensen reageren op kleur, die we in deze post zullen onderzoeken. De Lay-out daarin tegen moet duidelijk en strak zijn. Denk bijvoorbeeld aan de lettertype of volgorde van je menu. Heb je wel een contact-pagina of alleen een chat? Bij het bedenken van een lay-out zijn er een aantal elementen waar je rekening mee moet houden.
Online marketing
De website is gebouwd en wat nu?
Denk aan het pad dat de typische bezoeker via uw website aflegt – of het pad dat u de klant wilt laten volgen. Hoe kun je je klant leiden waar je wilt? Biedt u meerdere manieren om de bestemming te bereiken? Alles over uw site moet die bezoeker naar een bestemming leiden, ook als deze in de loop van de tijd verandert. Zorg ervoor dat er geen doodlopende weg op uw site is. Elke pagina moet natuurlijk naar een andere pagina stromen.
Navigatie is een gebied waar je niet overdreven creatief wilt worden. De meeste sitebezoekers verwachten de navigatiebalk boven de vouw te vinden, ofwel dicht bij de bovenkant of de bovenkant van de pagina. Dit is de beste locatie, omdat sitebezoekers er op deze manier naar op zoek zijn om hun weg te vinden en te achterhalen hoe ze zich door uw site moeten verplaatsen. Als u de navigatie op een locatie plaatst die moeilijk te vinden is, loopt u het risico dat bezoekers wegsturen van de site.