Wat zijn zoekwoorden?
Hoe (en waarom) trefwoordonderzoek uitvoeren voor uw website of bedrijf.
Er is geen SEO zonder trefwoordonderzoek. Of het nu gaat om het veranderen van een titel of het schrijven van de kopie voor uw hele website, als zoekwoordonderzoek niet bij uw topprioriteiten staat, is het zeker dat u uw doelen niet zult bereiken. (Tenzij uw doelen falen om organisch verkeer te krijgen, in welk geval u zult slagen …)
Wat is trefwoordonderzoek?
Zoekwoordonderzoek is het vinden van de juiste zoektermen. Dit omvat ook alternatieve uitdrukkingen en variaties van zoekwoorden die gebruikers gebruiken om te zoeken bij het gebruik van de zoekmachines. Met zoekwoordonderzoek identificeren we ook zoekwoordconcurrentie (hoe competitief het is om te rangschikken voor het specifieke zoekwoord) en rangschikkingsmogelijkheden.
Waarom zou ik trefwoordonderzoek gebruiken?
Om het publiek, uw product of dienst, te bereiken, moet u leren hoe zij ernaar zouden zoeken. U denkt misschien dat een specifiek woord uw product beschrijft. Dat kan het geval zijn voor een deel van uw publiek, maar niet voor iedereen. Dat betekent dat u een groot deel van de taart mist.
Door trefwoordonderzoek uit te voeren, kunt u ervoor zorgen dat elke mogelijke variant van het trefwoord die het beste uw product of dienst beschrijft op uw website wordt geplaatst om zoveel mogelijk mensen te vangen.
Het hebben van een zoekwoordonderzoekstrategie geeft u een concurrentievoordeel. In de meeste gevallen, of u nu in een kleine of grote industrie thuishoort, hebben bedrijven de neiging om zoekwoordonderzoek te vermijden omdat het tijd kost om te presteren. Als u uw concurrentie wilt winnen, kunt u met behulp van trefwoorden de kansen identificeren die ze hebben gemist.
Hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek
Vanwege de toenemende vraag naar SEO en trefwoordonderzoek, begonnen bedrijven hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek te maken.
Tools zoals SEMrush, Ahrefs, Google’s Webmaster Tools, Google’s Zoekwoordplanner zijn een must geworden in een goed zoekwoordonderzoek. Zoekwoordonderzoek is een proces dat tijd kost, maar met zoveel tools tot onze beschikking kunnen we die tijd terugbrengen.
Hoe vind ik de beste zoekwoorden om op mijn website te gebruiken?
Het identificeren van de perfecte sleutelwoord (en) kost tijd en oefening. Voor het grootste deel, als u een service of een product aanbiedt, weet u al hoeveel mensen ernaar zoeken en u hebt al een soort marktonderzoek gedaan. U kunt dat eerste onderzoek gebruiken om een basiszoekwoord te maken dat u zult gebruiken om uw onderzoek te starten. Een basiszoekwoord is de basis van een zoekwoordonderzoek, nauw verwant aan ons product of onze service, dat we zullen gebruiken om ons onderzoek te starten en relevante trefwoorden te vinden.
Laten we aannemen dat ik een fitness-studio heb en dat ik een zoekwoordonderzoek wil doen om meer organisch verkeer naar mijn website te leiden. Dit kun je doen door van te voren een onderzoek te doen. Een onderzoek doe je doormiddel van een aantal filters die google aanbiedt als hulpmiddel.
Waarom een SEO specialist?
Een seo specialist in den haag of in uw of in uw stad kan helpen met het maken van een analyse rapport. Het rapport geeft inzicht in de trefwoorden die bij je organisatie passen. De trefwoorden kan je in jouw website verwerken. De trefwoorden kunnen helpen met het vindbaar maken van je website.
Toch nog vragen over onze blog of heb je een seo specialist nodig? neem dan contact met ons op.